torsdag 25. juni 2009

Resultat - blodanalyse

I går var det en gledens dag! Jeg fikk tatt både blodprøver og blodanalyse. Resultat på blodprøvene får jeg først om et par dager, men når det gjelder blodanalysen så fikk jeg se resultatet umiddelbart. - Og det var gledelig!!

Dagens blodbilde er HELT NORMALT! Enorm forskjell fra sist jeg tok prøven som var 5. mai. Da så jeg blodceller som slet skikkelig i et alt for surt miljø. Nå fløt de rundt slik de skal. Det betyr at det som er gjort så langt i forhold til omlegging av kost til mer basisk mat har virket og at min bekymring over alt for sur urin uansett hva jeg har spist av "riktige" matvarer, kun har vært et tegn på at blodet jobber med å skille ut syreoverskuddet.

Men alt er ikke helt som det skal ennå. Prøvene viser både dagens blodbilde og "historikk". Ut fra de siste prøvene så så vi at det er mer igjen å gjøre for å få et helt opptimalt blodbilde og dermed en helt sunn og frisk kropp. Om jeg husker riktig, så har blodet en levetid på ca 4 måneder. I løpet av 7 år er alle cellene i kroppen skiftet ut (hjerneceller og alt). Statser på å være sprek og frisk som en 30-åring om 7 år!!!

Så nå er det for meg bare til å stå på videre med basisk mat! - Og så er det lov til å fjuske pitte, pitte litt innimellom bare jeg kompenserer med ekstra doser basedannende mat/tilskudd. Trivsel er nemmelig også svært viktig. Bekymringer, stress og vanntrivsel stjeler oksygen og gjør blodet mere surt. Det samme gjør et stillesittende liv. Mosjon og å komme seg ut i frisk luft er like så viktig som riktig kosthold har jeg blitt minnet på i dag!!!

Blodanalysene ved Kilden Helse er det Magnar Håmo som tar. Mer om ham og om blodanalysen han utfører, kan du lese om på: http://www.tilbaketilbasisk.no/. Magnar sin kone (tror jeg det er) har utgitt et lite hefte som heter: Tilbake til Basis(k) - Levende mat for et levende liv. På Kilden koster denne kr 200,-. Ser ut som den gjennom nettsiden bare koster kr 150. Heftet er en enkel innføring i hvordan starte opp om man ønsker å forebygge, forbedre eller gjennvinne god helse. Kan anbefales!

ANDRE KJEKKE TING....

Var hos frisør i forgårs og det var faktisk stort! Det er ikke ofte jeg "maser" på Vår Herre, men dagen før cellegift 24.04. ba jeg om å få beholde håret og slippe ennå en gang parykk. 3-4 uker etter kur begynte håret å rase av. Etter hver dusj turde jeg nesten ikke se meg i speilet. Lurte på om det i det hele tatt var hår igjen etter å ha sett mengdene som falt av. Men så etter et par dager begynte håravfallet å avta. - Og i forgårs kunne jeg altså gå til frisør og klippe mitt voksende og viltre hår i litt mer fasong. Stort for meg!!

På St. Hansaften var jeg koselig kveldstur sammen med min tante og så på bål og folkeliv. Nordstand velforening hadde laget et flott arrangement med levende musikk og skikkelig St. Hans-stemning helt nede ved sjøen. Folk grillet, unger badet og alle koste seg.

Ellers er det mye inn og ut av huset her med familie og arbeidsfolk. Tante holder på med et oppussingsprosjekt. Grunnet dette er hun fortsatt her og ikke på hytta som planlagt, men det er bare koselig. I morgen reiser hun derimot, men mye av familien er fortsatt igjen her i nærheten.

I dag hadde jeg lunsj på Stortinget før behandling. En som jobber der ønsket å treffe meg etter å ha funnet blogg-siden min på nett. Hun har en søster med samme type kreft som meg. Et hyggelig møte og deilig lunsj.

Skal på flere spennende arrangement i dagene som kommer. På lørdag er det heldagskurs på Nikkensenteret. Dette er et kurs med fokus på praktiske ting som er nyttig for dem som ønsker å bygge opp en Nikkenvirksomhet.

Apropo Nikken: Det gis 25 % rabatt på alle magnet-smykker fra nå av og ut juli. Her følger 2 sider å "klikke" på om dette. Første adresse viser de nye smykkene som er kommet på markedet. Fra denne siden kan du også klikke deg frem alt Nikken har av magnetsmykker. Neste adressen viser selve tilbudet med priser og det hele om du bare klikker deg videre: http://www.nikken.co.uk/triphase/NOR/page.aspx?content=Products&menu=Products. http://sut3.co.uk/l/c.php?c=2894&ct=72629&si=27599520&u=karmha31.

På mandag skal jeg til Drangerud Herregård i Asker. Der skal det være et heldagsseminar arrangert av http://www.livingfoodnorway.no/. Legen min skal også dit, så da skal jeg få injeksjonen min i en av pausene. Samme organisasjon arrangerer også et gratis foredrag på Plaza Hotel her i Oslo søndag kveld. Så obs, obs til alle av dere som bor her i Oslo..

Når kommer du hjem, er det mange som spør om. To ting må ordnes først.
1. Medisinen min, som er bestilt og sendt fra Mexico, må først komme hit slik at jeg kan få den med meg videre til Bergen (Den er adressert til min tantes adresse og den må hentes av meg).
2. Jeg må finne noen i Bergen som er villig til å sette B17 injeksjonene.

Sistnevnte må jeg begynne å jobbe med helst i morgen.

Dette får være nok skriving for i dag. Ha det godt alle sammen og god ferie for dem som er begynt eller som gjør seg klar for det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar