mandag 31. mai 2010

Avgjørelse tatt - Kur i morgen

Ja, så er avgjørelsen tatt. Jeg var på KK i dag og fikk snakket lenge med legen min. Utrolig godt både å få snakket med henne og å være på avdelingen igjen. Vi blir så godt tatt hånd om der, at det å komme opp dit og få cellegift, ikke i seg selv er noe kviefult. Verre er det med dagene etterpå. Det blir spennende å se hvordan jeg tåler kur denne gang.

Kuren jeg starter opp på i morgen, er en kombinasjon jeg ikke har prøvd ut tidligere. Det som tidligere har vært så effektivt, har vært en blanding av Taxol og Carboplatin. Kun Taxol har jeg også brukt mye (16 kurer i 2006/2007). Da Taxol ikke lenger så ut til å ha ønsket effekt, prøvde jeg Caelyx en gang. Det kjentes ikke godt, så jeg bestemte meg for å avslutte... Men jeg var svekket og sliten etter lang tids bruk av Taxol, så jeg håper jeg reagerer bedre denne gang. Det jeg skal starte opp på er nemlig en kombinasjon av Caelyx og Carboplatin. Vi håper og tror at denne kombinasjonen kan slå kreften noe tilbake. Leddsmertene kan det bli verre med. Det er Taxol som bruker å være så effektiv mot leddgikten. Men leddgikten får jeg heller fortsatt leve med om bare kreften reduseres. Det positive med denne kuren er i hvert fall at jeg sansynligvis ikke mister håret..

Dette får være nok info for denne gang. Har tenkt å ta tidlig kveld etter lite søvn natt til i dag. Jobbet til langt over midnatt på Sotra i går for å bli ferdig med jordbæråker og å få potetene i jorden. Men nå er det gjort og jeg er lykkelig for at helsen holdt - og for min tålmodige mor som satt og ventet til jeg ble ferdig..

Mer info senere i uken...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar