torsdag 7. april 2011

- og dagene går....

6. april er nettopp ebbet ut og det er 1 mnd siden forrige innlegg. Hvor har dagene blitt av? Å, jo da! Igjen har mye kjekt skjedd, men også siste måned har gått mest med til hvile og soving. Formen har gradvis blitt verre. Jeg prøvde virkelig med turgåing og mosjon etter forrige innlegg, men det tok ikke mange dagene før trettheten innhentet meg. Magen har fortsatt å vokse og nå nærmer jeg meg ca 7 mnd gravid i utseende. Helsetilstanden fikk meg forrige uke til å ta kontakt med KK igjen. Jeg ba om å få en PET-skanning (da sjekkes hele kroppen for kreft og ikke bare buken som jeg pleier) og jeg ba om vurdering for reopperasjon etter metode som brukes i Uppsala i Sverige. I går (dvs 5. april) var jeg inne til samtale. Jeg kunne endelig få det jeg ba om, og det var ikke penger det skulle stå om, men legen mente at i mitt tilfelle så kunne ingen av delene anbefales. Om det ble funnet spredning av kreft til andre deler av kroppen, så hva så? Det er uansett i buken og nærmere bestemt på leveren den livstruende kreften sitter og det er i tilfelle den som må behandles om det var mulig. Nå er det slik at slik som kreften ligger, så er det ikke mulig. Om det skulle dukke opp noe forsøk på behandling som kanskje kunne hjelpe meg, så vil jeg få beskjed. Så langt er der ingen ting. En ny opperasjon ville han på det sterkeste fraråde. Et forsøk på det, vil kunne koste meg livet. Men vi ble nå enige om en ny CT for å se hvordan kreften har utviklet seg og så vil jeg bli innkalt til ny samtale når resultatet foreligger. Så i mellomtiden blir det å fortsette å leve så godt som jeg kan - og jeg har det virkelig godt!!! Jeg takker for hver ny dag jeg får oppleve, for en deilig, god seng jeg kan legge meg i når trettheten får overtaket og for gode samvær med familie og venner. Ikke et problem å eldes og bli skrøpelig når jeg har så mange rundt meg som støtter meg, er glad i meg og som jeg fortsatt kan bety noe for. Alle mine store planer, må derimot stadig justeres. Kreftene strekker ikke til alt jeg vil og drømmer om, men bare det å drømme og å ville noe er deilig i seg selv. Har blant annet hatt store drømmer om å flytte. Denne drømmen har jeg innsett ikke kan realiseres - inntil i dag. Mikal og jeg fant drømmestedet i dagens avis. Nå er det å sjekke bank og diverse for å se om vi kan legge inn bud. Visning er kommende mandag. Da får Mikal med seg gode venner og vil se nærmere på stedet. Jeg er mest sansynlig på vei til Stord den dagen. Thor har fått tilbud om leilighet på Stord. Den har jeg lyst til å være med å se på og vil kombinere turen med besøk hos min gode klubbvenninne, Eli. Håper bare jeg vil makte det!! Normalt har jeg nok med å "vagge" rundt i leiligheten, men ufattelig hva som går når det bare er noe kjekt som står for tur.... - Og snart er det påske. Da er planen å komme seg til Voss igjen fra 20.-23., men denne gang sammen med 4 gode venninner. 2 av dem vil ha med seg sine døtre på 18 år og så vil Mikal være med. Gleder meg stort til dette. Krysser fingrene og håper på at formen min ikke blir enda verre frem til da slik at turen må avlyses... Dette får være nok nytt for denne gang. Ser frem til spennende dager og så håper jeg dere har meg unskyldt at jeg bruker ting på slikt i stedet for å sitte forran PC-en og skrive på blogg, svare på mailer og jobbe med hjemmesiden min (som fortsatt bare er på planleggingsstadiet)..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar