torsdag 23. desember 2010

Lille julaften og snorkling i Roodehavet

Hei alle sammen

Her kommer en veldig rask liten hilsen. Det er koo paa pc-en!

Vi har gode dager. Jeg har ikke hatt mer oppkast enda jeg har vaert paa baade oorkensafari og i dag var vi paa heldagstur og snorklet ved noen fantastiske koralrev og saa et yrende fiskeliv i alle regnbuens farger.

Ungdommene tar "gamlemor" med naar hun oonsker det, men om kveldene har jeg oftest vaert hjemme paa hotellet og holdt sengen og varmen!!! Det er ikke noe varmt her om kveldene, men heldigvis har vi aircondotion med varmeanlegg paa begge soverommene + paa stuen. Men kaldt likevel etter timer i solen paa dagtid. Korte dager forresten. Ikke saerlig varmt foor kl 10 og kl 15.30 forsvinner solen ved basenget ved hotellet. Kl 17.30 er det helt moorkt.

I morgen, paa julaften, satser vi paa middag sammen med mange av nye bekjente fra Skandinavi. Soondag (2. juledag) drar vi til Luxor paa 2-dagers tur.

Mikal storkoser seg og da har jeg det ogsaa bra. Men jeg kunne egentlig like godt vaert hjemme. For meg er ikke det aa reise saa stort, men det er stort aa se Mikal saa lykkelig og fornoyd. Endelig en jul etter hans hjerte!! Naa haaper han bare han faar noen med seg ut for aa danse en eller annen plass. De har gjort paa alt mulig annet i stedet - vaert med en av kelnerne hjem og blitt gaidet rundt diverse steder og/eller vaert med andre gjester rundt paa diverse spisesteder. Jeg var med i gaar paa typisk egyptisk sted midt i en handlegate. Nydelig mat, spennende omgivelser, hyggelige folk og vi lot oss lokke til aa kjoope diverse av alltid paagaaende selgere....

Det var det jeg rakk for denne gang.

God jul!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Kjære ville, vakre badenymfe :-)

    Det er veldig inspirerende å lese om dine eventyr i varme strøk, her vi sitter og hutrer foran peisen, med minus 14 utenfor vinduet.

    Tenk at dere feirer julen i sol og varme, og som alltid, - for deg er alle fremmede, venner du ikke ennå har møtt! Så fint at du møtt enda flere av dine venner nå! Heldige de som har fått blit kjent med ditt strålende vesen!

    Ønsker dere fortsatt gode dager, pass dere for haiene! Og ta med sol og varme hjemigjen til oss! Du er jo solen vår!

    Masse varme klemmer fra
    Liv Marit, Vilde, Sofia og Torgunn

    SvarSlett