fredag 3. september 2010

Testing - feiling - ny giv

Det er allerede 14 dager siden forrige innlegg. Første uken gikk strålende - full av energi og jeg merket lite og ingen ting til kuren med cellegift fra allrede 3. dag (var da heldagstur til Lynghaugsenteret med klubbvenninne, Torill. Senteret var stengt grunnet poesi-helg, men vi fikk nå sett oss litt rundt og plukket masse deilige bringebær).

I løpet av uken fikk jeg bl.a. ryddet noe og fant gamle papirer om blodtypediett. Med min blodtype O så skulle jeg ha godt av kjøtt og innmat av vilt, sto det. Tanken om å prøve kjøtt i hvert fall 1 dag i uken virket forlokkende. Jeg kjøpte inn fårekjøtt som jeg tenkte å ta med på hyttetur til Mjølfjell. Kjøttet ble laget i leirgryte sammen med kål, gulrot, hvitløk, salt, pepper og einebær. Det smakte himmelsk! Men formen resten av dagen var elendig. Heldigvis både laget og spiste jeg av maten dagen før jeg reiste. Resten av maten ble frosset ned og så tok jeg med meg bare grønt i stedet!!

Men på fjellet lot jeg meg også friste. Vi fant bl.a. nydelig sopp og min venninne, Evy, hadde med rødvin... Så ble det litt fjusking både lørdag og søndag.. Pitte litt lørdag og litt mer søndag etter lang deilig tur. Da tok jeg i tillegg 2 skiver rugbrød med masse godt smør på sammen med salat og nystekt sopp. Godt det var Evy som kjørte hjem. Jeg ville ha sovnet bak rattet etter den maten!!

Nå hadde jeg fått nok av utskeielser, tenkte jeg.. Men så kom Mikal hjem sammen med en kollega fra Nepal. Kollegaen disket opp med en deilige gryte med ris, potet, kylling og masse grønsaker og spennende krydder. Måtte bar smake litt... og litt ble til 2 tallerkner!!

Dagen derpå skulle Mikal og kollegaen tidlig av gårde med tog. Jeg disket opp med grønn energi-drikk til dem og smurte skiver som de skulle ta med. Litt av skivene spiste de, men resten lot de være igjen. Ut på formiddagen klarte jeg ikke motstå de deilige skivene som lå i kjøleskapet. Skiver med bl.a. hvitost og leverpostei gikk ned på høykant og litt senere på dagen tok jeg rester av gryten fra dagen før --- og siden har jeg vært dårlig!!!!!

Ikke bare litt dårlig, men skikkelige magesmerter slik som jeg hadde før helseuken. Kom meg likevel på korøvelse mandag, i teater tirsdag og reiste på Sotra med mor på onsdag. Her er jeg fortsatt og pleier mine sår og begynner gradvis å komme meg.

Men denne testingen og feilingen har definitivt gitt meg ny giv til å holde meg til grønn diett. Jeg har også blitt mer tent på å formidle budskapet videre til andre. Planen er nå egen hjemmeside og salg via nett på både Nikken produkter og Platinum Health Nordic (i første omgang). For å bli forhandler av Platinum produkter, må jeg være registrert med både firma og organisasjonr. Mye å tenke på og sette seg inn i og valg som må taes. Det får bli litt om gangen - og innemellom 1000 andre gjøremål som jeg også har lyst til...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar