onsdag 28. juli 2010

Helseuke - 3. dag

Klokken passerte akkurat midnatt, så egentlig er jeg nå kommet til dag 4. Jeg har hatt et ønske om å skrive noe hver dag - notere ned litt av alt jeg så langt har fått lære og oppleve. Men det er så mye annet jeg også ønsker å nytte tiden til mens jeg er her, og timene strekker ikke helt til alt.

For dere som stadig sjekker om det er kommet noe nytt på bloggen, så kan jeg i hvert fall berolige dere med at jeg har det helt fantastisk bra.

* Kroppen min har det bra
- Etter 3 dager med kun flytende er jeg fortsatt ikke sulten. Føler derimot at energi og krefter kommer stadig mer tilbake. Magesmertene er også så godt som vekke.

*Psyken og hele resten av meg har det bra
- Utrolig kjekt sosialt med bare spennende mennesker, masse nytt og mange gode tips å lære hele tiden. Kursleder og ansvarlige, Geir Rune Lislegaard, er eksepsjonelt dyktig. Bør nok skrive om ham og om hele opplegget mer utfyllende senere..
- Fantastisk sted og natur for rekreasjon. Trovassli leirsted ligger vist nok 647 m over havet. Her er et hav av all slags ulike markblomster over alt, vi hører lyden av bjellene fra sauene og summingen av utallige innsekter. Luften er ren og fin og det er bare rett og slett utrolig vakkert og beroligende her.. I går våknet vi til solskinn og sol var det hele dagen. Det måtte jo nytes.... De andre dagene har det vært delvis skyet, men oppholdsvær. Litt kjølig luft, så når solen ikke er fremme må i hvert fall jeg ha på meg mer enn bare sommertøy.
- God tid til rekreasjon og hvile. Dette har jeg benyttet meg av og prioritert fremfor bloggskriving!! Har også stengt resten av verden litt ute og "ryddet bort" mobil telefonen. Sjekker den kun en gang pr dag!!
- Trim, yoga, infrarød badstu daglig kjenner jeg gjør meg godt. Første dagen på morgentrimmen klarte jeg ikke stort annet enn å ligge på sofaen og vifte litt med armer og ben. I dag hoppet jeg og danset jeg med de andre (bare litt mer forsiktig og rolig)..

Det er i grunnen nettopp overnevnte ting fokus rettes på her på kurset. Alt er like viktig for opptimal helse - nemlig:
- oksygen
- vann
- mat
- dyp hvile
- fysisk trening

Og da selvfølgelig god kvalitet innenfor hvert av punktene. (Noen Nikken-folk som synes dette høres kjent ut?!!)

I tillegg er det en viktig faktor som ikke må glemmes: Det er at en hver dag må ha noe å se frem til.

Det har jeg her og det har jeg i livet mitt. Nå ser jeg f.eks frem til å bli helt frisk. Målet er å bli kvitt både kreft og leddgikt...

- men nå først litt nødvendig søvn. Natta!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar