onsdag 14. juli 2010

Drømmer som brister

Drømmer trenger vi - noe å se strekke oss mot og noe å glede oss og å se frem til.

I over et år har jeg drømt om tur til Lofoten. I mars ble tur bestillt. 11. juli skulle jeg ha dratt fra Kristiandsand, men 2. juni fikk jeg melding om at turen ble avlyst grunnet for få påmeldte. Nedtur...

Men nedturen varte ikke lenge. Valgte heller å være lykkelig over de to månedene jeg hadde fått gledet meg over å se frem til turen. Nå er jeg egentlig ennå mer glad, for ikke hadde jeg kunnet reist på en slik tur uansett akkurat nå. Hele våren fikk jeg gledet meg og jeg slapp å lure på hva jeg skulle gjøre i sommer.

Ny tur og ny/gammel drøm klar for realisering

Nå er i stedet ny tur planlagt. Det blir til Trovasslia leirsted i Vinje i Telemark 25.-31. juli. Der blir det helseuke med rå mat, daglige foredrag, blodanalyse, yoga, meditasjon, turer, massasje og infrarød badstue bl.a. Mer om dette på: http://livingvital.no.

Denne turen hadde jeg håpet å få være med på i fjor, men jeg kom ikke lenger enn til å stå på venteliste. Nå mandag fikk jeg melding om ledig restplass, så da jeg hev jeg meg på telefonen. Plass er bestilt og legetime + neste kur utsatt til 3. og 4. august.

Drømmen om "vanlig mat"

Dette er nok en tur som passer meg bedre nå. Jeg prøvde i går å spise litt "normal" mat. Vi feiret min brors og svigerinnes bursdag. Svinestek sto på menyen. Jeg valgte å ta et lite stykke kjøtt og ellers bare kokte grønnsaker og saus. Det varte ikke lenge før magen begynte å "brenne". Akkurat den samme "brenningen" som var en av årsakene til innleggelsen den 21. juni. Etter et par timer kom all maten opp igjen. Godt egentlig å erfare at jeg tross alt har det best på diett.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar