mandag 26. juli 2010

Helseuke - 1. dag

Endelig..... Ja, det er det jeg føler kroppen min sier nå.

1. dag er nå snart over. Jeg har drukket meg gjennom frokost, lunsj og middag. Det blir kun drikke de to førstkommende dager også. Men dette er drikke full av energi og som samtidig renser ut noe av all "dritten" i meg som jeg ikke trenger og som hindrer opptak av det kroppen min virkelig kan ha behov for. Føler meg stadig piggere og jeg føler meg god og mett.

Men først litt historikk siden sist:

Etter siste kur (2. juli) har jeg definitivt vært bedre enn etter kuren jeg tok 1. juni . Jeg har sluppet unna den enorme brenningen i magen som jeg trengte syrenøytraliserende tabletter for. Smerter har likevel kommet og gått, men kun 3 dager har det vært slik at jeg har måtte ty til mine nye, sterke smertestillende. Ved siden av å spise mest mulig basisk mat, har jeg vært flinkere denne gang til å ta det svært med ro. Når jeg har følt meg litt piggere, så har jeg "glemt meg" litt: smakt på litt "feil" mat og gjerne spist for fort. Det har igjen og igjen ført til at alt jeg har fått i meg av mat og drikke har kom opp igjen. Påfølgende dag har jeg så vært slapp og elendig. Jeg har knapt klart å spise noe som helst. Gradvis har jeg blitt bedre, men for så å "dette" utfor igjen.

Det har ikke alltid vært lett å finne ut av hvorfor smertene har kommet. De siste to dagene før jeg skulle reise til Telemark (helseuken), så hadde jeg enorme magesmerter. Jeg klarte knapt å stå på beina, men det gikk rimelig bra når jeg lå i sengen min. Jeg tok det med ro og klarte meg uten smertestillende. Med smertestillende har det vært lett for å gjøre for mye. Det igjen har ført til oppkast og det turte jeg ikke ta sjansen på. Gårsdagen var jeg heldigvis betraktelig bedre og jeg kom meg lykkelig og optimistisk av gårde.

Bussturen hit tok 7 1/2 time. Hver kraftige hump og sving kjente jeg etter hvert godt. Jeg følte meg litt som om jeg var nyoperert. På slutten av reisen var jeg glad jeg visste at blindtarmen alt ble fjernet som barn. Hvis ikke tror jeg at jeg ville ha avbrutt turen og fått legetransport til nærmeste sykehus - sikker på at jeg hadde blindtarmbetennelse.

Men jeg kom frem - kom rett til velkomstmøte, så påfølgende, deilig kvelds og deretter flott foredrag. Krøp så nærmest i seng. Smertene avtok noe og jeg sov godt til kl 03.15. Da ble smertene igjen så intense og jeg måtte kapitulere og ty til smertestillende.

I løpet av dagen, etter bare drikke, har smertene nesten helt blitt "tryllet" bort. Det kjennes fantastisk ut og fantastisk også at energien begynner å komme tilbake. Dette virker.....

Ikke bare maten (drikken) gjør godt. Stedet, folkene, atmosfæren, infrarød badstue, naturen, yoga og strekkøvelser, interessante og matnyttige foredrag - alt er med på å gjøre meg godt, tenker jeg.

Nå ser jeg frem til en god natts søvn. Har vært heldig og fått eget rom. Svært enkel standard: to køysenger, en vask, et lite bord og en klappstol - men nydelig utsikt!!! Toalett og dusj på gangen. Men det er greit nok. Trenger ikke stort mer. Her er vi allerede som en stor familie. Masse omsorg og spennende mennesker..

Natta!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar