lørdag 5. september 2009

Snart ferdig med kur + diverse oppdatering

Dagen for blodprøve-taing og kontroll næremer seg. Har time på KK 9. september.

Prøver så godt jeg kan å holde motivasjonen oppe og å ta alle mine piller og sprøyter og å holde ph-dietten frem til da.

Ikke lett!!! Jeg har vært hjemme i 2 uker (så lenge har jeg ikke vært sammenhengende hjemme siden begynnelsen av juni). Jeg har hatt litt å ta igjen av tilstedeværelse i heimen + div sosiale treff. Det har blitt noen besøker og masse god mat......

I går reiste jeg ut igjen på hytten på Sotra. Lettere å holde seg til dietten her. Her får jeg også mer ro og tid på meg til å oppdatere bloggen bl.a..

Flere ting jeg ha hatt i tankene å skrive om. Dette er:

B17 - IKKE TIL Å SPØKE MED!!

Om det skulle være noen som på egen hånd tenker å starte opp på behandling med vitamin B17, så vit at B17 tabletter ikke bør taes ukritisk og helst ikke uten samråd med erfaren lege.

Da jeg ble fortalt av min lege i Oslo hvordan tablettene skulle taes, fulgte jeg ikke godt nok med i timen. Jeg tok alle tablettene på en gang, ikke alltid sammen med mat og jeg tok i tillegg en tablett for mye da jeg var på Kreta og påfølgende uke. Jeg ble skikkelig dårlig med alvorlige forgiftnings symptomer.

Da jeg var på Kreta skjønte jeg ikke hva det kom av at jeg ble så svimmel og dårlig ut på formiddagen noen av dagene. Jeg tenkte det var varmen eller at det tok for lang tid før jeg fikk spist lunsj eller..?

Jeg kom hjem fra Kreta en lørdag. Søndag morgen spiste jeg bare litt til frokost + tok alle mine tabletter før jeg så syklet til kirke. Jeg kjente ingen ting i kirken (virkningen kommer først ca 2 timer etter at tablettene er tatt), men sykkelturen hjem er noe av det tøffeste jeg har prøvd meg på. Jeg skjønte at noe var alvorlig galt, men hva?? Etter noen dager med prøving og feiling i forhold til kost og tilskudd (med nøye oppføring av hva jeg tok og når), ble feilen oppklart. Lørdag 22. august tok jeg 4 tabletter med B17 på tom mage. Jeg ble så dårlig at jeg ikke klarte å holde meg på beina. Heldigvis fikk jeg meg en lang prat med legen min og råd om hva jeg videre skulle gjøre. Alt går bra nå når jeg tar tablettene som foreskrevet.

TERAPEUTISK MAT FOR KREFT PASIENTER

I min prat med legen min, Christian Darling i Oslo, kunne han fortelle at han i samarbeid med en kostholds- og mat-ekspert, vil starte opp med matlagingskurs. Kursene vil bli holdt i hans eget hjem (øverste etage omredes for tiden til kurslokale). Det vil bli holdt kurs der noen helger utover høsten. Åpent for alle interesserte så lenge det er plass. Jeg venter på nærmere info om kursene og håper å ta en tur over selv og delta på et av helge-kursene i løpet av høsten.

FAGSEMINAR OM DETOX

Noen har vervet meg som mottaker av bladet SOMA-NEWS som er et gratis-magasin om helse og kosthold (Takk til den som har gjort det!). Ser i bladet at det skal være et gratis fagseminar på hotel Norge tirsdag 29 sept. Dette vil jeg melde meg på. Noen fler som vil være med?
For mer info om kurset, se: www.soma.no. Han som skal holde foredraget, Lars Ranes, kjenner legen min i Oslo godt til. Han anbefaler Lars på det varmeste.

Tilsvarende kurs holdes også i flere andre byer i løpet av september og oktober. Om flere ønsker å få tilsendt gratis-magasinet: Soma-News, så fint om dere kan gi beskjed til meg. Verver jeg 10, så får jeg et valgfritt Soma-produkt til en verdi av kr 300,-.

NEALE DONALD WALSCH

Minner igjen om foredrag og seminar med Neale Donald Walsch 18.-20. september. Innfo på www.walsch.no.

DRØMMEN SOM BRAST??

Den siste uken har det vært en ting som har fyllt hodet mitt - BÅT !!

På Sotra har vi en båt. Det er en 16 fots Askeladd med en påhengsmotor som bråker noe aldeles forferdelig om vi bare får den til å gå. Det er kun min mellomste bror, Pelle, og min venn, Arvid, som får denne motoren til å virke. Jeg savner det å kunne ta meg en tur ut på sjøen i en god og solid båt. En båt det er lett å fiske fra, en båt som ikke bråker, men lager koselige tokketokk lyder, en båt som starter og går og som vi kan sende "ungene" (som nå er blitt voksne) trygt av gårde i og uten at vi "ruineres" i forhold bensin-penger, en båt hvor alt er i båten og hvor jeg slipper å dra opp og ned på tunge bensin-kanner m.m., en båt som..... bl.a. den jeg har funnet på www.finn.no nr 18799220. Etter å ha sett på og prøvekjørt flere båter, endte jeg med denne.

Men jeg har vært litt i stuss. Skulle jeg bruke kr 13.000 på båt, jeg som ikke har bil en gang? (Den ble totalvraket 22. juli etter at Mikal prøvde å styre unna 2 hjort som fannt på å krysse veibanen i det han kom kjørende en sein kveldstund. Både hjortene og Mikal er like hel, men bilen er altså ikke mer. Jeg får ingen ting igjen på forsikringen, så jeg var derfor begynt å spare til ny (gammel) bil.

Men så er det altså at jeg kommer over en annonse om en tresnekke til salgs for kr 15.000. Ballen begynner å rulle og håpet om å få realisert en gammel drøm begynner å ta form. Familien min vil ikke ha trebåt. De vil ha plast og en hurtiggående motor. - Men heldigvis har vi hatt 2 båtplasser i båtforeningen nedenfor hytten. Den andre plassen tilhørte min eldste bror. Jeg ringer ham og ber om mulighet om å få leie hans plass. Han har alt meldt fra til formann i båtforeningen om at han vil selge plassen, men sier at jeg kan bruke plassen midlertidig og så kan vi komme tilbake til nærmere avtale. (Han var trett og stresset og skulle snart på ferie). Jeg drar lykkelig av gårde og ser på båter, men i mellomtiden snakker han med formannen og selger båtplassen. Jeg ble knust....................

Dette skjedde i forgårs. Vet ikke hva som skjer videre ennå - om vi finner en annen ordning. Det jobbes med saken og så får vi se..............

Fortsettelse får bli en annen dag - forhåpentligvis i slutten av neste uke..... Hei så lenge!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar