lørdag 12. september 2009

???

Livet går opp og ned. Har en ikke før bestemt seg for noe, så snues alt på hodet og en må begynne på'an igjen!!

BÅT

Så ble det likevel ikke den båten... Båten hadde manuell start. Starter og dynamo skulle jeg få med som et lite tillegg i prisen. Nå viste det seg at denne starteren ikke kunne monteres til motoren - og enda verre; til akkurat den motoren gikk det ikke ann å montere en starter uten å måtte sveise og lage til masse selv (+ klare å skaffe alle nødvendige deler). Dette var jeg redd kunne bli for dyrt, så med tungt hjerte takket jeg derfor nei til båten i går.

DIETT OG KUR

Jeg fikk snakket med legen min ved Kilden Helse i forgårs. For det første mente han at jeg ikke burde stole så alt for mye på kreftmarkøren. At den har steget, behøver ikke nødvendigvis å bety vekst av kreftsvulster. Han anbefalte meg sterkt å følge de råd jeg fikk av Anna Maria ved Hippocrates Health Institute i sommer. Dvs total omlegging av kosten til rå mat.

I går bestemte jeg meg for at det ville jeg ikke. En slik diett krever total omlegging av livet. Jeg har forsøkt å holde meg til en slik diett, men i møte med det "normale" livet og "normale" sosiale sammenkomster, så koster det meg for mye å følge dette programmet. Jeg har derimot fulgt det delvis og det har vært til å leve med.

Jeg var på farten i hele går og spiste det jeg fikk servert. Det var kjøttkaker med kokte grønnsaker til middag og hjemmelaget piza til kvelds. Etter at jeg i dag morges våknet med mer hovne og stive fingre og ledd enn på lang, lang tid, har jeg funnet ut at jeg bør vist vurdere å holde meg til dietten likevel - i det minste pga leddgikten!!

NIKKEN NYTT

Ser på Nikken sine sider at de denne måneden har 21 % avslag på alle produktene innen sovesystemet (madrasser, puter, dyner m.m). Kanskje jeg i stedet for å kjøpe båt skulle kjøpe meg ny madrass og dyne og ta det gamle ut på Sotra? Tungvint å alltid måtte ha med seg dyne og liggeunderlag hvor jeg enn drar - i hvert fall nå når jeg ikke har bil. Nikkens sovesystem MÅ jeg nemmelig ha for å sove godt og smertefritt og å holde leddgikten noenlunde i sjakk.

Vil du også la deg friste, så sjekk følgende side: http://www.nikken.co.uk/Sleep/no/ og eventuelt kontakt meg for nærmere info.


Nå er det tid for klubbtreff med mødre. Ha det så lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar