mandag 3. august 2009

Sommerhilsen

Først: INNLOGGINGSPROBLEMER TIL BLOGG

Det har gått 14 dager siden forrige innlegg og jeg har igjen hatt et svare strev med å få logget meg inn. Etter at jeg fikk ny mailadresse kommer jeg ikke inn på min egen side som ble opprettet på min gamle mailadresse. Jeg finner alltid ut av det til slutt og får logget meg inn, men jeg har til sammen sittet i utallige timer for å finne en permanent og god løsning. På google sine sider finner jeg ingen å spørre, bare ferdige spørsmål med ferdige svar. Ut fra det jeg har funnet ut så langt, så er det beste å opprette en helt ny blogg på min nye mailadresse. Jeg synes det er dumt og virker tungvint. Noen der ute som har et bedre forslag??

Så: EN KORT LITEN SOMMERHILSEN

Dagene bare renner vekk. Gode dager alt sammen.

Forrige uke var jeg med med min venninne, Torgunn, og hennes 17-årige datter, Sofia, hjem til Gulen. Torgunn kommer der fra og hennes foreldre bor der fortsatt. Fantastisk skjønne mennesker og et NYDELIG sted. - Og så var det et bær-paradis !!! På kort tid fikk jeg plukket 10 l blåbær.

Bær har det gått i siden også. Nå er alle ripsene på Sotra ferdig høstet. Vi har saftet, renset og frøset bær og spist en masse av alle slag med melis og fløte og rømme og pannekaker og................

- Og dietten?!! Det begynte for alvor med utgliding i Gulen. Der var det middag kl 12 og noon's kl 16. Hjemmelaget mat fra grunnen av og greit å kombinere med mine salater. Min erfaring er at jeg kan spise ganske så mye forskjellig mat og tåle det fint, så lenge den inntas tidlig på dagen kombinert med salat/råkost. (Men ikke for tidlig. Jeg må først ha min base-dannende frokostblanding). Tingen er den at det ene tar lett det andre - og da vi kom til noon's og all den gode kaffi-maten + alle de gode bærene vi hadde plukket - da firte jeg kraftig på alle mine prinsipper. All den gode maten og den sosiale hyggen gjorde meg godt, så jeg fortsatte like så godt utskjeielsene da jeg kom hjem.

Denne uken har jeg vært på Sotra. Vi har hatt familebesøk og feiret 3 bursdager med deilig middag og kaker mm. Dagen etter var min sønn og hans fetter av gårde og lyste etter krabber. De kom hjem med to fulle bøtter + en stor lyr som det ble laget deilige fiskekaker ut av. Masse, masse deilig mat, men det har gått fint så lenge jeg har prøvd å spise en ting av gangen og vært forsiktig med å blande proteiner og karbohydrater. Om kvelden har jeg har holdt meg til salat, avocado og esekielbrød.

Helt til i går kveld. Da falt jeg for fristelsen til å spise tre vanlige brødskiver med godt smør og ekte gjeitost og en stor bolle moste blåbær med melis på. I dag morges våknet jeg med hovne, stive ledd og fingre !!!

På lørdag reiser jeg til Kreta. Da blir det sansynligvis en hel uke med sammenhengende utskjeielser. Men så regner jeg med at både kroppen min og jeg mentalt har fått nok, er moden for et litt strengere kostholdsregime..

Inntil da: Ha en fortsatt god sommer alle sammen .................

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar